JOC LLIURE
Cada vesprada, després de fer la feina a l'aula, seguim aprenent però amb el joc lliure al pati. Al joc lliure, els/les xiquets i les xiquetes trien a què jugar, amb qui jugar i quan
fer-ho. Això els ajuda a descobrir el seu entorn i les seves
possibilitats, els ensenya a compartir, a saber esperar el seu torn, a
estructurar el temps i el llenguatge, a coordinar-se, a respectar els
companys, les mestres, l’espai i els materials.
Les teories d’aprenentatge en què es basa l’educació actualment,
sobretot pel que fa a l’educació infantil, han desenvolupat una
metodologia centrada en el joc com a base dels aprenentatges. Així, el
joc esdevé una eina d’aprenentatge. El joc, té una vessant lúdica i una
vessant didàctica. La vessant lúdica fa referència a que el joc és una
activitat que aporta plaer i felicitat, sent una activitat que sempre
estan disposats a fer. Pel que fa als aspectes didàctics, podem dir que
el joc permet als xiquets i xiquetes disposar d’experiències, de plantejar- se
reflexions, qüestionar- se, investigar, conèixer i cercar les
estratègies necessàries per superar certes dificultats u objectius
plantejats.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada